Detail kurzu

Investigace kořenových příčin reklamací a neshod

Identifikace příčin problémů v každé firmě jistě stojí nejen nemalé úsilí, ale především náklady. Náklady na nekvalitu, kterou nám zákazník nezaplatí. Zákazník chce spolehlivé dodávky ve sjednané kvalitě, za sjednanou cenu a ve sjednané době. Proto je třeba umět odhalovat příčiny a variabilitu chybovosti, nacházet opatření k zabránění opakování takových chyb. A především, když už k chybě dojde, poučit se a stejné chyby neopakovat. Jak praví staré české přísloví „Dvakrát měř a jednou řež“. Bohužel v dnešní době není v mnoha firmách čas na „měření“.

Záměr

Pomoci pochopit zjišťování příčin a variability problémů, na které se díváme každý den a jen provozní slepota nám brání je odhalit. Poskytnout účastníkům jednoduché metody, které, pokud jsou realizovány skutečně a nikoli jen papírově pro auditory, umožní nacházet kořenovou příčinu problému a nastavovat nápravná a preventivní opatření.

Určeno

Pro všechny, kteří jsou zapojeni do řešení „problémů“, řízení neshod, reklamací, investigací kořenových příčin v rámci dodavatelské kvality apod. a pro všechny kdo jsou zapojeni do zlepšování. Manažerům, vedoucím pracovních týmů i pracovníkům útvarů kvality, inženýrům, vedoucím kontrol apod.

Obsah

  • Identifikování příčin problému
  • Řízení neshod a reklamací
  • Příčiny variability 6M
  • Zpracování dat – formulář, korelační diagram, Paretova analýza…
  • Diagram příčin a následků – Ishikawa
  • Použití metody 5 Why / 5 x proč – proč jsme vyrobili, proč jsme neodhalili
  • Metoda IS x IS NOT
  • A další používané metody v rámci investigace kořenových příčin neshod a reklamací
  • Týmová cvičení na procvičování jednotlivých metod

Zakončení

Účastníkům bude vystaveno OSVĚDČENÍ v češtině a angličtině o absolvování s uvedením rozsahu kurzu a obsahové náplně kurzu, bez omezení platnosti osvědčení.

Poznámka

08:30 – 09:00 Prezence
09:00 – 17:00 Odborný program

Během programu bude účastníkům podáno občerstvení (káva, čaj, minerálka, chlebíčky, ovoce, zákusek).

Kurz je možno realizovat jako podnikový přímo u zákazníka se zaměřením na jeho vlastní problematiku. Nabídku na vyžádání rádi zpracujeme.

Kurz 16.11.2023 bude školit Ing. Jiří Chaloupka.

Vypsané termíny na rok 2024 školí Ing. Helena Nováková.

Objednávka kurzu

Název kurzu

Investigace kořenových příčin reklamací a neshod

    Zvolte termín

    Objednavatel kurzu

    Vaše jméno, příjmení, titul *
    Váš telefon (přímá linka) *
    Váš email *
    Jste zároveň účastníkem kurzu?

    Fakturační údaje

    Název firmy *
    IČO *

    Účastníci kurzu

    Objednáváte-li kurz pouze pro sebe, účastníky nevyplňujte.
    Jinak přidejte účastníka kurzu >>

    Doplňkové údaje

    Chci doporučit ubytování
    Uplatňuji slevový bonus
    Číslo akce:
    Chcete-li uplatnit slevový bonus, zadejte prosím čísla akce, kterou jste absolvovali v minulosti. Číslo najdete na vystaveném osvědčení o absolvování kurzu. Tištěné slevové poukazy můžete uplatnit při prezenci.

    Vzkaz

    Chcete nám něco vzkázat, na něco se zeptat?
    Vaši objednávku potvrdíme během 2 pracovních dní. Pokud by Vám potvrzení nedorazilo, prosím napište nám nebo zavolejte na +420 775 622 611.