Kdo je David Kalivoda
David Kalivoda je zkušený lektor, kouč, metodik a konzultant s více než 30 lety praxe v oblasti osobního a profesního rozvoje a dalšího vzdělávání dospělých. Specializuje se na manažerské dovednosti, vedení týmů, řízení změn, optimalizaci procesů, obchodní dovednosti, péči o zákazníka, efektivní komunikaci, vyjednávání a řešení konfliktů, personální procesy včetně náboru a implementace Národní soustavy kvalifikací, a využití umělé inteligence a moderních prezentačních technologií.
Ve své práci propojuje „měkké“ a „tvrdé“ dovednosti, klade důraz na praktickou implementaci naučených znalostí a využívá moderní metody jako blended learning, microlearning, role-play, gamifikaci či agilní učení. Doporučuje vstupní analýzy pro optimalizaci obsahu a realizuje kurzy i komplexní vzdělávací projekty s cílem zvýšit účinnost, udržitelnost a měřitelnost výsledků. Je držitelem profesní kvalifikace Lektor dalšího vzdělávání, učil studenty i pedagogy na vysokých školách a publikuje odborné články.
Odborné zaměření a specializace
David Kalivoda je zkušený lektor, kouč, metodik a konzultant s více než 30 lety praxe v oblasti osobního a profesního rozvoje a dalšího vzdělávání dospělých. Jeho hlavní specializace zahrnují:
- Manažerské dovednosti a leadership: rozvoj středního a TOP managementu, vedení týmů, řízení změny, optimalizace procesů a kontinuální zlepšování s iterativním přístupem.
- Obchodní dovednosti a zákaznická péče: budování kultury „Company-wide Sales Culture“, strategie prodejních týmů a péče o klienty.
- Efektivní komunikace a řešení konfliktů: vyjednávání, dosažení konsensu, mediace, podpora spolupráce mezi týmy.
- Personální procesy a vzdělávání: nábor, výběr, implementace Národní soustavy kvalifikací, tvorba interních vzdělávacích programů.
- Technologie a inovace ve vzdělávání: zavádění umělé inteligence, AI asistenti, blended learning, microlearning, agilní učení a prezentační technologie.
Profesní zkušenosti
David začal svou kariéru v bankovnictví a na kapitálovém trhu jako burzovní makléř, následně působil v managementu obchodních, vzdělávacích a poradenských firem – od obchodníka přes obchodního ředitele až po ředitele akciové společnosti, kterou řídil 10 let. V posledních 8 letech se věnuje vzdělávání ve školství, spolupracuje se školami všech úrovní, Národním pedagogickým institutem ČR a neziskovými organizacemi.
V oblasti firemní a organizační praxe David spolupracoval s renomovanými klienty, jako jsou: Česká spořitelna, Hamburg Mannheimer, ČEZ, GTS Czech, CISCO, Tech Data, Continental Automotive CR, PEPSICO CZ, Pivovar Pernštejn, Kitl, VASPO Vamberk, ASSA ABLOY (Fab), SNAHA Jaroměř, Thermo Industry, Svaz průmyslu a dopravy ČR, Hospodářská komora ČR, Institut vzdělávání v zemědělství, Business Institut EDU, Universita Pardubice, UHK Hradec Králové, ČVUT, UTB Zlín, MŠ, ZŠ, SŠ, VOŠ, VŠ, úřady práce, krajské úřady, ČMKOS a UNICEF.
Přidaná hodnota vzdělávacích aktivit
- Doporučuje vstupní analýzy pro cílenější obsah a formu vzdělávání.
- Harmonicky propojuje „měkké“ a „tvrdé“ dovednosti s praktickými nástroji pro implementaci změn.
- Využívá moderní metody jako role-play, gamifikaci, blended learning, microlearning a learning in the flow of work.
- Realizuje projekty s měřitelnými výstupy – od motivace účastníků po reporty pro management.
- Implementuje umělou inteligenci do vzdělávání a tvorbu AI asistentů.
David je držitelem profesní kvalifikace Lektor dalšího vzdělávání č. 75-001-T, učil studenty i pedagogy na několika vysokých školách a pravidelně publikuje v odborných médiích.